Menu
Aktualności

Jeszted - Zaproszenie

Dodano: 04.09.2022 19:52:52

Już za miesiąc 8-go października 2022 jedziemy do Liberca, gdzie będziemy zdobywać szczyt Jeszted. Wszystkich chętnych zapraszamy do uczestnictwa. O szczegółach wyjazdu piszemy w...

Rajd Wambierzyce-Duszniki Zdrój 14-08-2022

Dodano: 05.08.2022 15:41:21

W niedzielę 14-go sierpnia Koło Ducha Gór Liczyrzepa w Dusznikach Zdroju organizuje rajd pieszy z Wambierzyc do Dusznik Zdroju. Żeby poznać szczegóły kliknij "więcej"

"ZIELENIEC I OKOLICE" Okruchy Historii

Dodano: 25.04.2022 13:24:23

Nasz kolega Wiesław Michna napisał i wydał kolejną publikację o Zieleńcu. Zachęcamy do zakupu i lektury tej ważnej dla naszego regionu pozycji. Kontakt z autorem +48 602 462 732

Relacje z wycieczek
<< Lista wszystkich postów

ZDOBYWANIE KORONY GÓR POLSKI

Dodano: 06.11.2008 16:43

Od 14.09.08 do 24.09.08-10 osobowa grupa wyruszyła na szlaki Bieszczadów, Beskidów i Tatr zdobywając najwyższe szczyty w poszczególnych pasmach górskich wynikające z regulaminu odznaki Korony Gór Polski.

Pomimo niesprzyjających warunków atmosferycznych realizowaliśmy nasz plan. Pierwsze trzy noclegi mieliśmy w Wołosate. Na kwaterze spotkaliśmy wspaniałych turystów Leszka z Izą z Olsztyna, Jasia z małżonką z Warszawy, dołączyła również do nas Basia z Wrocławia. Profesjonalnie prowadzony pensjonat ?Stajnia? i atmosfera wytworzona przez cudownych ludzi pozostanie na długo w naszej pamięci. Stąd robiliśmy wypady między innymi na Tarnicę, Przełęcz Bukowską/dojście do granicy z Ukraina/. Następnie przemieściliśmy się do Szczawnicy. Przez cztery doby zakwaterowani byliśmy we wspaniałym Pensjonacie, gdzie po całodziennych trudach było się gdzie wykąpać i wysuszyć. Stąd wyruszaliśmy na Turbacz, Mogielicę, / Lackową w drodze do Szczawnicy/. Ostatnie trzy doby mieszkaliśmy w Bukowinie Tatrzańskiej.

Do Zakopanego dotarliśmy 21.09.08, wzięliśmy udział w poświęceniu Sztandaru Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego/ Bogdana i Marian Rzekieckieccy są członkami Towarzystwa Tatrzańskiego/. Po ceremonii poświęcenia i po mszy św. w kś. Na Krupówkach, członkowie Towarzystwa i obecni goście udali się na cmentarz na Pękowym Brzyzku, gdzie złożono kwiaty na Grobie Tytusa Chałubińskiego. Po uroczystościach dotarliśmy do schroniska na Hali Kondratowej, w wyższe partie gór nie wybieraliśmy się, ponieważ w Tatrach spadł śnieg.

22.09.08. mieliśmy zdobyć Rysy, ale pogoda pokrzyżowała nam plany, więc zamiast na Rysy pojechaliśmy do Popradskiego Plesa i dalej pieszo przez symboliczny cmentarz do chaty Popradske Pleso i dotarliśmy do Szczyrbskego Plesa, następnie kolejką dojechaliśmy do Popradskego i samochodami wróciliśmy do Bukowiny.

23.09.08 zwiedziliśmy Bielańską Jaskinię, następnie pojechaliśmy do T. Łomnicy, kolejką wjechaliśmy do Skalnatego Plesa dalej Tatrzańską Magistralą- Chata Zamkovskego- Hrebionok- Stary Smokovec. I to już koniec naszej wyprawy, nie udało się zrealizować wszystkich zamierzeń- chociażby wejście na Radziejową, Wysoką i Rysy, ale przecież wszystko przed nami. Wspaniała rozśpiewana grupa postanowiła w następnych latach realizować plan zdobywania szcytów.